به سلامتي خود اهميت بدهيد
 
نويسندگان
لینک دوستان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 25
دیروز : 4
افراد آنلاین : 1
همه : 874
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است

از سوي ديگر پسته سرشار از پروتئين ها و آنتي اكسيدان ها است. در ادامه به برخي فوايد پسته براي سلامت اشاره مي شود   .

سلامت چشم 

پسته تنها مغزي است كه حاوي كورونوئيد است. كورونوئيدها مسئول كاهش خطرات بيماري هاي مرتبط با چشم ها هستند.

پسته حاوي كورونوئيدهاي مشابهي است كه در شبكيه چشم و عدسي چشم يافت مي شود. اين ماده به كاهش احتمال ابتلا به آب مرواريد و مشكلات چشمي مرتبط با سن كمك مي كند.

متخصصان مصرف كورونوئيدها را همراه با چربي براي جذب اسان تر در بدن توصيه مي كنند كه البته اين چربي مناسب در پسته هم وجود دارد.

سلامت قلب

ميزان بالا كلسترول بد LDL در بدن مي تواند منجر به انسداد شريان هاي شود كه در بلندمدت ممكن است منجر به حمله قلبي شوند.

پسته حاوي چربي هاي مونواشباع نشده است كه براي كاهش كلسترول بد مناسب هستند.

افزودن پسته به رژيم غذايي كم چرب به افزودن چربي هاي خوب موردنياز براي عملكرد سالم بدن كمك مي كند.

سيستم ايمني سالم

پسته منبع غني از ويتامين B۶ است. ويتامين B۶ به تقويت سيستم ايمني كمك مي كند.

وجود آنتي اكسيدان ها در پسته به بدن در مقابله با انواع بيماري هاي ميكروبي كمك مي نمايد در نتيجه سيستم ايمني عملكرد مناسبي خواهد داست.

پسته همچنين حاوي ويتامين هاي E و A هم است. هر دو اين ويتامين ها داراي خواص كنترل آسيب و صدمه به بدن هستند. خوردن پسته قبل و بعد از عفونت به بهبود بهتر و سريع تر كمك مي كند.

پيشگيري از ديابت

در بيماري ديابت، قند پيوندي با پروتئين تشكيل مي دهد كه براي بدن غيرقابل استفاده مي شود. اين فرايند گليكاسيون نام دارد.

اثبات شده است كه آنتي اكسيدان هاي موجود در پسته براي كاهش نرخ گليكاسيون مفيد هستند. از اينرو اين مغز براي كنترل ديابت مفيد است.

كنترل و مديريت وزن

چربي هاي مونواشباع نشده موجود در پسته موجب اضافه وزن نمي شوند. همچنين فيبر موجود در پسته به خروج مواد سمي از بدن كمك مي كند.

از سوي ديگر فيبرها موجب طولاني شدن احساس سيري شده و در نتيجه پرخوري كاهش مي يابد.

پسته چيست؟

پسته، اگرچه در دسته آجيل طبقه بندي مي شود اما از لحاظ فني بذر يك ميوه است. نام علمي آن Pistacia Vera است و به خانواده Anacardiaceae تعلق دارد. يك پوسته به رنگ كرم دارد كه يك مهره با رنگ سبز را با پوشش بيروني قرمز در خود نگه مي دارد. قسمت سبز آن به صورت خام كاملاً شيرين و با طعم خامه اي است. ميوه خشك پسته غالباً با چاشني نمك بو داده مي شود تا طعم آن بهتر شود.

آيا پسته سالم است؟

پسته يكي از سالم ترين غذاهاي كره زمين است. آنها سرشار از چربي هاي سالم هستند كه باعث تقويت سلامت قلب مي شود. مصرف مقداري پسته در رژيم غذايي روزانه ما مي تواند در مقابله با اختلالات گوارشي، مشكلات ايمني و حتي ديابت كمك كند. آنها همچنين به تقويت بينايي و بهبود كيفيت عمومي بدن ما معروف هستند.

بادام و پسته در مقابل هم:

پسته و بادام هر دو به نوبه خود سالم هستند. آنها چربي هاي خوبي را ارائه مي دهند و تقريباً كالري يكساني دارند. با اين حال، هنگامي كه صحبت از كلسيم به ميان مي آيد، پسته تنها 4 درصد از نياز توصيه شده روزانه را تأمين مي كند، در حالي كه بادام 10 درصد از نياز روزانه را تأمين مي كند. وقتي صجبت از سطح آهن به ميان مي آيد. پسته 8٪ از نياز روزانه توصيه شده را ارائه مي دهد، در حالي كه بادام 6٪. را تامين مي كند. اضافه كردن هر دو آجيل در رژيم غذايي شما مي تواند به شما كمك كند تا تمام خوبي هاي اساسي را در آنها بخ دست آوريد.

ارزش غذايي پسته

در زير ارزش غذايي پسته در 100 گرم آمده است:

كل كالري: 562
كل كربوهيدرات ها: 28 گرم
فيبر غذايي: 10 گرم
كل چربي: 45 گرم
ويتامين آ: 8٪
كلسيم: 10٪
ويتامين سي: 9٪
آهن: 21٪
ويتامين ب6: 85٪
منيزيم: 30٪

سلامت قلب

ميزان بالا كلسترول بد LDL در بدن مي‌تواند منجر به انسداد شريان‌هايي شود كه در بلندمدت ممكن است منجر به حمله قلبي شوند. پسته حاوي چربي‌هاي مونواشباع نشده است كه براي كاهش كلسترول بد مناسب هستند. افزودن پسته به رژيم غذايي كم چرب به افزودن چربي‌هاي خوب موردنياز براي عملكرد سالم بدن كمك مي‌كند.

سيستم ايمني سالم

پسته منبع غني از ويتامين B۶ است. ويتامين B۶ به تقويت سيستم ايمني كمك مي‌كند. وجود آنتي‌اكسيدان‌ها در پسته به بدن در مقابله با انواع بيماري‌هاي ميكروبي كمك مي‌نمايد در نتيجه سيستم ايمني عملكرد مناسبي خواهد داست. پسته همچنين حاوي ويتامين هاي E و A هم است. هر دو اين ويتامين‌ها داراي خواص كنترل آسيب و صدمه به بدن هستند. خوردن پسته قبل و بعد از عفونت به بهبود بهتر و سريع‌تر كمك مي‌كند.

پيشگيري ازديابت

در بيماري ديابت، قند پيوندي با پروتئين تشكيل مي‌دهد كه براي بدن غيرقابل استفاده مي‌شود. اين فرايند گليكاسيون نام دارد. اثبات شده است كه آنتي اكسيدان‌هاي موجود در پسته براي كاهش نرخ گليكاسيون مفيد هستند. از اين رو اين مغز براي كنترل ديابت مفيد است.

كنترل و مديريت وزن

چربي‌هاي مونواشباع نشده موجود در پسته موجب اضافه وزن نمي‌شوند. همچنين فيبر موجود در پسته به خروج مواد سمي از بدن كمك مي‌كند. از سوي ديگر فيبرها موجب طولاني شدن احساس سيري شده و در نتيجه پرخوري كاهش مي‌يابد.

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۰۲:۰۶ ] [ نادر غلامي ]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By blograz :.

درباره وبلاگ

در اين وبلاگ به صورت تخصصي تجربيات خودم را در زمينه آجيل و سلامتي بيان خواهم كرد. اميدوارم مورد استقبال شما عزيزان و بازديدكننده گرامي قرار گيرد.
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب